20 Ağustos 2014 Çarşamba

ELİMİZDE DEĞİL

Elimizde olmayan nedir ? Elimizde olmayan, bizim erişemediğimiz herşeydir.Sadece bununla sınırlı değil tabikide. Genelde insanlar elinde olmayan şeylerin bedelini parasızlığa ve ya sağlıksal sorunlara bağlar. Gelin biz bu olayı biraz daha soyut hale getirelim…
   Doğru olanı yapmak ve uygulamak sizce her zaman için elimizde mi ? Bence değil. Okumaya devam et. Bazı büyük kurum ve kuruluşlar zaman zaman insanları bilinçli olarak yanlış olanı yapmaya zorluyor. Kim bu kurum ve kuruluşlar? Niçin böyle bir uğraşın içinde olsunlar?
   Sizlere yaşlı amcalar gibi bunların hepsi Amerika’nın oyunu demeyeceğim ama insanları yanlış yola sürüklemek isteyen bazı büyük güçlerin genel olarak iki temel hedefi vardır. Bunlardan birincisi siyasi ve diplomatik üstünlük, ikincisi ise ticari kazanç.
  Mc Donalds ve Burger King. İki dev firmanın işleyişini az çok hepiniz biliyorsunuzdur. Self servisle çalışır ayrıca şu ‘’self’’ kelimesine ayar olmamak elde değil. Türkçenin içine sıçmak için saçma sapan kelimeler türetiliyor bu günlerde ‘’selfie’’ gibi mesela. Self servisle çalışan bu iki para avcısı firmanın en büyük özelliği kuş kadar et ve minicik bir ekmekle insanların karnını şişirmek. Bakın şişirmek dedim çünkü mangalda 2 kilo et yiyen bir toplum olarak kuş kadar etle nasıl karnımızı şişiriyoruz, içinde hangi kimyasallar var gerisini siz düşünün. Bu iki firma ticari kazancın amına koymakla beraber, aynı zamanda Türk kültürünü dejenere etmeyi başarmış  büyük kurum ve kuruluşlar gibi Yahudi amcalarına hizmet etmektedirler. İşte bu da onlar için siyasi kazanç demek oluyor.  Film şirketleri bunların elinde bilindiği üzere. Cartoon Network Studios, Warner Bros, 20th Century Fox gibi dev film şirketlerinden bahsediyoruz. Eğer bilinçaltı mesajları ile kendini aptallaştırmak istiyorsan, hergün bir avuç çizgi film iyi gelir. Mümkünse Cartoon Network olsun. Aynı zamanda sigara, alkol ve uyuşturucunun topluma karizmatik şeylermiş gibi lanse edilmeside cabası. ( Araştırmalarıma devam ediyorum. Film şirketlerinin sigara, alkol ve uyuşutucuyu topluma güzel bir şeymiş gibi lanse etmesi, alkol ve tütün ürünlerinin CEO ları kimlerdir ? Bu konuyu daha sonra geniş olarak anlatacağım)
   Mc Donalds ve Burger King Yahudi amcalarına film şirketleri gibi bilinçaltı yoluyla hizmet vermese de amaç  aynı. Türk kültürünü yozlaştımak için ellerinden gelen her şeyi bugüne kadar çok iyi bir şekilde yaptı bu iki firma. Sizlere çoğu zaman akla gelmeyecek küçük birkaç detaydan bahsedeyim. Diyelim ki kebapcıya gittiniz ve lokantada karnınızı doyurdunuz, üstüne garson size güzel birde çay ikram etti  ve beş köyün ağası gibi hissettiniz kendinizi. Size 1 saate yakın hizmet verildi ve kalktıktan sonra hesabı ödeyip çıktınız. Bunu Burger King de yapamazsınız. Eşek gibi ayakta bekleyeceksiniz, paranızı önceden ödeyeceksiniz ve halk ekmek kuyruğunda bekler gibi hamburgeri bekleyeceksiniz. Self Servis ve Burger falan oo egolar tavan tabi tiki oldun değil mi. Bi bok olamadın ya neyse.Sanırım mesajı aldınız. Kültür dejenerasyonu diye işte ben buna derim. Yozlaştırılıyoruz, farkında olmadan değişime uğruyoruz.
   Daha çoğu telefonun ön kamerası yokken, apaçiler şuan ‘’selfie’’ dediğimiz olayı bulmuşlardı. Hemde yıllar önce buldular bunu. Ama dalga geçtik, kendisini ön kameradan çeken bu andavallarla dalga geçen, onların tipine gülen bir sürü insan şimdi selife adı altında bu boku özene bözene yapıyor. Alın size yozlaştırılmış, özenti bir toplum. Bu akıl tutulmasından acilen kurtulmak lazım fakat ELİMİZDE DEĞİL.

ÇAĞATAY BELLİGÜÇÜK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder